31 Ekim 2011 Pazartesi

Almus

23 Ekim 2011 Pazar günü Almus'a gitmek için haftaiçinde facebooktaki grubumuzda duyuru yapmıştık. Sabah 9'da İsmail abinin dükkana vardığımızda kimse yoktu, 10 dk. kadar bekledikten sonra hala kimse olmayınca Taylan'la yola çıkmaya karar verdik. Turun haritası

Hava kapalı ve soğuktu. Hava durumuna göre yağmur yağmayacaktı. 9'u geçerek yola çıktık.

Şimdiye kadarki turlarda hep batıya gitmiştik, bu turda doğuya doğru gidiyoruz.

Toki görünüyor.

Almus ayrımı

27 km. kalmış.

Bir noktadan sonra rampalar başlıyor, hava zaten soğuk ve rüzgarlı. Rüzgar hem üşütüyor hem de hızımızı engelliyor.

Taylan Amasya'dan beri kendini geliştirmiş, rampalarda hep fark atıyor bana.

Rampada Tokat'ın göründüğü son virajda duruyoruz. Çok uzakta Yazıcıoğlu'na yapılan binalar görünüyor.

17 km. kalmış, halen rampa çıkmaya devam ediyoruz.

Benim artık gücüm tükeniyor, aksilik yanımıza enerji verici herhangi bir şey de almadık. Mesafe çok uzun değil diye küçümsedik ama soğuk, rüzgar ve rampalar bizi bitirdi. Şehirlerarası yollardaki gibi benzinlik, bakkal falan da yok. Yanımızda enerji verici birşeyler olsa belki onların vereceği rahatlık yetecek ve ihtiyaç dahi duymayacağım. Bir noktadan sonra gücüm tükeniyor, pedal basamıyorum, şekerim baya düştü sanırım. Yer yer bisikletten inip yürüyerek çıkıyorum rampaları.

Ve nihayet rampanın bittiği ve inişin başladığı noktaya geliyoruz. Uzaktan baraj gölü görünüyor.

Bu noktadan sonra Almus'a kadar pedal basmadan 40-45 yer yer 55 km/s hızları görerek iniyoruz. Virajlara hız kesmeden hafif yatarak giriyoruz. İnmek çok keyifli, kahkahalar attırıyor bana, ama rüzgar da fena üşütüyor bir yandan.

İlçe merkezinde Bimde durup muhteşem ürünler arasından enerji verici çikilata falan alıyoruz. Baraj kenarındaki balık tesislerine gidiyoruz. Tesislere kadar toplam 37,5 km. olmuş.

2 saat 55 dk.

Hızlı inişimiz bile ortalamayı pek yükseltememiş.

Alabalık tesisinde birer güveç birer de ızgara balık yiyip kendimize geliyoruz. İkisi de lezzetliydi, güveçte olanın sosu güzel ama ızgara her zaman daha lezzetlidir bence. 1 saat kadar zaman harcadıktan sonra dönüşe geçiyoruz.

Hızlıca indiğimiz rampanın çıkışı var şimdi de

Yolda bir kayalıkta Taylan poz veriyor. Ben oraya çıkmaya harcayacağım enerjiyi gitmeye harcarım diyerek çıkmıyorum :)

Dönüşte yine rampalar zorluyor. Ama inişe geçtiğimizde uzunca bir süre pedal basmadan geliyoruz. Ancak Tokat'a epey yaklaşınca ilk defa güneş yüzü görüyoruz biraz. Artık son km.lerde yol düz olmasına rağmen zor gidiyoruz, pedala zor basıyorum yorgunluktan.

Bu turda bisikletten nefret ediyoruz ikimiz de. Bisikletleri satsak motor alsak diye hayal kuruyoruz :) Uygun hava koşullarında çok keyifliyken, hava ve yol koşulları elverişsiz olduğunda eziyete dönüşüyor bisiklet.

Evin önüne geldiğimizde toplam 78 km. yapmışız.

Toplam teker dönme süresi

Ortalama hızımız biraz yükselmiş.