12 Haziran 2013 Çarşamba

09.06.2013 Canpolat Üzerinden Erbaa

Geçen Pazar Canpolat yaylasına piknik yapmak amacıyla tur yaptık. Sabah 6'da İsmail abinin dükkanın önünden yola çıktık. 12 kişiydik sanırım. İsmail abi de motorsikletle geldi. Hem malzemeleri taşıdı, hem de bizden önce yaylaya çıkıp semaveri yakacaktı.

Hava biraz kapalıydı ve soğuktu erken saatlerde. Yol üstünde de yer yer hafif yağmur yedik. Niksar'a doğru giderken 25. km.den sonra sola Avlunlar'a yol ayrılıyor. Oraya saptıktan sonra ilk ayrımdan sağa sonraki iki ayrımdan sola gidilerek Canpolat'a ulaşılıyor.

İsmail abi bizden önce çıkmıştı, yaylada yağmur varmış, o da daha aşağılarda bir yerde piknik yapalı dedi. Tamam dedik. Yaylaya 10 km. kala bir yeşillik alanda durup karnımızı doyurduk.

Oradan geri dönülecekti, ama hava biraz düzelince buraya kadar gelmişken yaylaya çıkalım dedik, ıslanacaksak da ıslanalım diyerek. Canpolat'tan Erbaa'ya inen güzel bir yokuş varmış. İniş çok güzel olur dediler, İsmail abi Erbaa'da bisikletle ilgilenen bir tanıdığını aradı, büyük dolmuşu varmış, biz indikten sonra tekrar bırakabilir mi diye. Olumlu yanıt alınca rotayı Erbaa'ya çevirdik. İsmail abi motosikleti dönecek bir arkadaşa devredip onun bisikleti aldı.

10 km. kadar yer yer hafif yer yer ağır eğimli rapmalarda tırmanışa devam ettik.

Yolda manzara harika, yol biraz dar ve çukurlu ama etrafta her yer yemşeşil, 2 km.ye bir çeşme var neredeyse yol kenarında.

Sonunda Canpolat'a geldik.

Canpolat'tan geçtikten sonra sağa doğru Erbaa'ya dönüyor, sola dönünce büyük yayla, sağa dönüp Erbaa'ya doğru giderken de küçük yayla var.

Bu noktadan sonra bir kaç küçük iniş çıkıştan sonra Erbaa'ya kadar sürekli iniş. Şu ana kadarki maksimum hızımı bu yolda gördük, 75,6 km/s

İnişte bir noktada arkada tarlalar güzel görünüyordu, orada durup fotoğraf çekindik.

Girişte bir benzin istasyonunda Erbaa Bisiklet Kulübü'nden arkadaşlar bizi karşıladılar, oraya kadar 70 km. olmuştu. Bizi bir de mtb parkuruna soktular, ben de tur bisikletiyle öyle bir parkura girmiş oldum. İnanılmaz eğimli yerler vardı ama, mecburen bisikletten inip yürümek gerekiyor, indiğimde ayaklarımın bile tutunamadığı diklikte yerler vardı hatta.

Bu parkuru tamamlayıp Lykos diye güzel bir mekanda 1 saat kadar oturduk, bir şeyler içtik. Sonrasında ParkVadi diye bir mekandan eleman dolmuşla bizi alacaktı, oraya gittik bisikletle. Erbaa'ya çok güzel bir göl, piknik yeri yapmışlar, adeta Ankara'daki büyük göllü parklar gibi. Tokat'ta bile yok böylesi. Erbaa Tokat'tan daha yeşil, daha güzel ve daha modern geldi bana.

Sonrasında minibüse bisikletleri yükleyip biz de arka kabine bisikletlerle birlikte doluşup Tokat'a döndük. O gün yapılan km: 81.