31 Temmuz 2013 Çarşamba

İlk uluslararası misafir

Warmshowers diye bisikletle uluslararası tur yapanları buluşturan bir platform var. Burası da facebook sayfası. Bisikletle turdakilere yardımcı olma, misafir etme üzerine kurulu. Ben de geçen sene tura çıkmadan belli bir süre önce keşfetmiştim. Geçen yaz Türkiye'ye gelen bir kaç bisikletliyle yazıştık ama ya ben müsait olmadım, ya sonradan onlar rotayı değiştirdi. O yüzden kimseyi ağırlayamamıştım.

Geçen haftasonu Güney Kore'li birisinden mesaj geldi. Ordu tarafındaymış, Kapadokya'ya geçecekmiş. Ben de Taylan'a söyledim ve müsaitiz diye mesaj attım. Pazar günü hava serindi, biz de öğleden sonra Taylan'la bisikletle Kızıliniş yaptık. Tam eve dönerken telefonum çaldı, arayan Koreli elemandı. Akkuş civarındaymış, ertesi gün akşam Tokat'ta olacağını söyledi, ben de buyur gel dedim. Pazartesi akşam üzeri aradı. Ben de okuldaydım. Migros'u tarif ettim, orada buluştuk. Adı Hoon'muş.

Bisiklet sürmeye 2 yıl önce başlamış. İlk turunda bir arkadaşıyla Güney Kore'den Çin'e geçmişler. Bu turuna da 9 ay önce Hindistan'dan başlamış. Pakistan, Çin, Kırgızistan, Özbekistan, Türkmenistan, İran, Ermenistan, Gürcistan rotasından gelmiş sanırım. Türkiye'de de Ünye'ye kadar Karadeniz sahil şeridinden gelmiş, oradan aşağı doğru inmeye karar vermiş, Buradan Kapadokya, Antalya, Akdeniz ve Ege sahil şeridini İzmir, sonra İstanbul, kışın da Avrupa'da pedallayacakmış.

Bisikleti Trek bu arada, cromoly kadro. Dropbar, barend shifter kullanıyor. Gidon sargısı ve selesi Brooks. Donanıma çok dikkat etmedim ama Deore xt bir kaç yerde gözüme çarptı. Bagajlar Tubus.

2. akşam bize Bulgogi diye bir Kore yemeği yaptı. Kırmızı et, sarımsak, soğan, ananası büyük bir kapta soya sosunda 1 saat kadar beklettikten sonra yağ koymadan bir tencerede pişirdi, sonrasında mantar ekledi.

Ben yemekte soğanı pek sevmediğimde sadece etlerinden yedim. Soya sosu, soğan ve diğer şeylerin tadı ete geçtiğinden et gayet lezzetli olmuştu.

Bu sabah Kayseri'ye doğru yolcu ettik. Güneş enerjisiyle şarj eden bir alet siparişi verdik, Kayseri'de bizim eve 2 gün içinde alet gelecek muhtemelen, Hoon da oradan alacak, bir aksilik çıkmazsa. Oradan da yoluna devam edecek.