22 Ağustos 2013 Perşembe

3 Ağustos 2013 Tokat - Samsun turu

Bu sene Ramazan Bayramı'ndan sonra Tamer ile Samsun'dan Batı Karadeniz turuna başlayacağımız için bisikletimi ve eşyalarımı bayram sonrasında bir şekilde Samsun'a götürmem gerekecekti. Eşyalarda sorun yok fakat bayram sonrası otobüsler dolu olacağından bisikleti otobüs bagajına almakta sorun çıkma ihtimali olduğundan, hem de Ramazan ayında bisiklete pek binemediğimden tur öncesi sıkı bir antreman olsun diye bisikletle bir günde Tokat'tan Samsun'a varmayı denedim.

Cuma gecesi hazırlıklarımı yapıp, yanıma alacağım enerji verici yiyecekleri alıp erkenden yattım. Cumartesi sabah 4 gibi kalktım, 4:30 gibi yola çıktım, hava henüz aydınlanmamıştı.


Hava yeni aydınlanıyordu, her zamanki leyleklerimiz yuvasında


İsmail abinin cant telinden yapıp gidonuma monte ettiği bardaklık sayesinde pedallarken bir yandan kuruyemiş yiyebiliyorum.


Turhal tabelasına vardığımda hava tamamen aydınlıktı artık, fotoğrafın kayıtlı saatine göre 6:30


Amasya'ya 66, Samsun'a 192 km var


Amasya il sınırındayım


Arka arkaya sıralanmış dağlar, maalesef fotoğrafla çıplak gözle görüldüğü gibi görünmüyor.


Yol üstünde bir korkuluk gördüm.


Pedala devam


100 km.yi tamamlamışım.


Amasya'nın dağları göründü uzaktan.


Ferhat il Şirin'in parkını yapmışlar sanırım buraya ama geç farkettiğimden ve de durmak şistemediğimden böyle bir foto çıktı sadece.



Ve nihayet Amasya tabelası, foto saati: 10:48


Amasya merkezde yol üstü bir lokantada dürüm kola yapıyorum, fazla vakit kaybetmeden yola devam.


Suluova, foto saati: 13:08



Merzifon ayrımı


Sonra 3 ya da 4 tane tünelden geçiyorum


Havza'ya geliyorum, km saatim sanırım 159 gösteriyor



Havza'dan çıkışından bir benzinlikte soğuk bir şeyler içiyorum ama kendimi iyice yorgun hissetmeye başlıyorum artık. Suluova'dan beri hafif başlayan rüzgar biraz daha artıyor ve hızımı engelliyor, 13-14 ortalamayla gidebiliyorum ancak.

170. km. sonundaki halim.


Biraz dinleniyorum ama olacak gibi değil, hem çok yorgun hissediyorum, hem rüzgardan dolayı pedal basamıyorum. Ben biraz da belli bir yerden sonra aşağı inişler başlıyor diye rahattım ama o inişlere gelemeden pilim bitiyor. Ramazan ayı boyunca bisiklete binmemiş olmanın da etkisi sanırım, idmansızım.

İlerideki kavşakta (Ladik kavşağı) yeter artık diyerek otobüs beklemeye başlıyorum.


172 km. dayanabilmişim.


10 dk. olmadan Tokat Yıldızı geliyor, kaptana bisikleti de gösteriyorum, duruyor. Otobüs ve bagaj bomboş neredeyse. Otobüse binince rahatlıyorum, hatta kısa bir uyku bile çekiyorum. Tamer otogarda bekliyor, normalde facebooktan paylaşımlar yaptığım için Fatih abi de Samsun'dan çıkmıştı ama çok erkendi, ve ben muhtemelen gelemeyeceğimi söyleyince işi olduğu için geri dönmüştü. Tamer de bir süre gelmişti sanırım ama otobüse bindiğimi haber verince o da otogara döndü. Otogarda buluşuyoruz, Tamer'in evine kadar 10 km. pedallıyoruz ve günlük km rekorumu 182 km. olarak güncelliyorum.

Daha antremanlı olsam, Suluova'dan sonra rüzgar olmasa belki başarabilirdim. Uygun bir zamanda tekrar deneyebilirim :)

Hiç yorum yok: