28 Ağustos 2013 Çarşamba

Samsun - Bartın Turu 4. gün: Sinop - Türkeli

Sabah 6'da kalktım, el yüz yıkama vs. Aras da tuvalet için kalkmış, onunla vedalaştık. Eşyaları toparlayıp çıkmam 6:45'i buldu. Kamptan ayrılmadan bir poz alıyorum.

Yol anayola bağlanana kadar 2-3 km iyi, anayolda da bir süre gayet güzel gitti, en küçük dişliye bir süre düşmedim

Ama sonra rampalar başladı. Ben de ağır ağır çıkmaya başladım. Rampalar kısa soluklu, sonrasında güzel inişler, 59 km. gördüm sanırım inişte. Keşke geçtiğim bütün köylerin tabelalarını çekme imkanım olsaydı, ama çok azı dışında hiçbirini çekemedim, bir yandan pedallarken, bir yandan makineyi ya da telefonu çıkarmak çok zor geliyor bir noktadan sonra. Sadece ilçeleri ve il sınırlarını çekebildim.

Kahvaltı yapmamıştım, rampalarda böğürtlen görünce durup yedim epey.

Ayancık'a gelmeden yer yer yolun yarısı uçmuştu, tabela koymuşlar, şeridi ortaya doğru çekmişler, uçan kısımlarda tek şerit olarak hizmet veriyordu yine.

Ayancık'a geldiğimde saat 12:30'du.

Yol üstünde bir satıcıdan domates biber almıştım. Ayancık'ta bir bakkaldan da ekmek ve 2 yumurta aldım. Yol üstünde bir A-101'den de çokokrem, ton balığı ve biraz abur cubur. Ayancık'ı çıkmadan yol kenarında bir durağın biraz ilerisinde sakin yeşillik ve de gölgelik bir yer buldum, başladım menemenimi yapmaya. 2 domates 2 biber 2 yumurta, aslında 2 kişilik menemen olmuştu ama afiyetle gövdeye indirdim. Üstüne de biraz mata uzanıp dinlendim. 2:30 gibi yola devam ettim.

Ayancıktan sonra yol 2'ye ayrılıyor, Kastamonu tarafı veya Türkeli Bartın tarafı

Sağa devam edince yol bir süre düz gitti.

Sonra bilin bakalım ne çıktı karşıma, tabiki rampa :)

Yavaş yavaş tırmanırken yol kenarında bir evden bir amca sesleniyor, kısa muhabbet ediyoruz, nereden geliyorsun nereye gidiyorsun, gel dinlen diyor, sağolun devam edeyim diyorum, bir soğuk ayran iç diyorlar teşekkür ediyorum, soğuk su verelim diyorlar, o iyi olur diyorum, mataralarımı veriyorum, buz gibi su doldurdular sağolsunlar.

Yola devam edip Türkeli 20 tabelasını gördükten sonra

kısa bir süre daha tırmanış devam ediyor, sonrasında neredeyse Türkeli'ne kadar tamamen iniş. Bu mutluluk tarif edilemez, neredeyse 20 km. boyunca pedal basmadan çoğu yerde 45-50 km hızlarla gidiyorum. Her çıkışın bir inişi vardır, ama bu kadar uzununu tahmin etmemiştim. Tüm inişler bittikten sonra Türkeli'ne son bir kısa çıkış var sadece.

Türkeli öncesinde son rampayı çıkınca büyük bir Türk bayrağı, arkaya doğru bakınca da güzel bir plaj görünüyor.

Devam ediyorum ve tam Türkeli tabelasının olduğu yerde, girişte yine güzel bir plaj var.

Plajda bir de çadır gördüm, saat de 5:30 olmuş zaten, en iyisi bu plaja çadır kurmak diyorum. İnip çadırın yanındakilere soruyorum ama gece kalmak için değil, gündüz gölgelik olsun diye kurmuşlar. Gece kalmayı planladığımı söylüyorum, hiç bir sorun olmaz diyorlar. Yine de gidip bir de plajdaki büfeye soruyorum, onlar da bir sorun olmaz diyorlar. Bir amca geliyor, kısa süre sohbet ediyoruz, İstanbul'a gitmeyi hedefliyorum deyince imreniyor. Diyorum emekli olup uzun tura çıkan da çok insan var, hiç bir yaş geç sayılmaz.

Çadırımı kurup denize girdim, sonrasında duşumu aldım. Havlu vs. çadırın üstüne serip

akşam yemeğim ton balıklı makarnamı yapmaya başladım.

Yemekten sonra dişlerimi fırçalayıp, 9:30 gibi yattım.

Bugün 87 km. yapmışım

Teker dönme süresi 7 saat 16 dk.

Ortalama hız: 12

Maksimum hız 59

4. günün haritası

4. gün toplam tırmanma - gain (mapmyride verisi) 995 mt.