28 Ağustos 2013 Çarşamba

Samsun - Bartın Turu 3. gün: Sinop Martı Kamping, Hamsilos fiyordu

Sabah 7 gibi kalktım, Şahan da erken kalkmış, Alman bisikletçi ile ayaküstü sohbet ediyorlardı, sohbetlerine katıldım biraz. Kamp alanında takıldık epey, kahvaltıyı geç yaptık.



Kahvaltı esnasında Türk asıllı Alman ailenin annesi masamıza geldi, pedagogmuş, opera ile ilgileniyormuş, operacı arkadaşlara epey ilgi gösterdi. Şahan ve Aras'ın da 2 yaş civarında çocukları olduğundan kadınla epey konuştular, çocuk yetiştirme, Türk, Alman eğitim sistemi vs.

Bu arada öğlen aileyle konuştum tekrar zor da olsa ikna ettim ve yarın yola tek devam ediyorum. Şahan epey destek oldu ve motive etti beni tek devam etmem için.

Kamp alanında epey vakit öldürdükten sonra 2 gibi Hamsilos tarafına gittik bisikletlerle. Manzara muhteşem.



Önce asfalt yolun bitiminde offroad tam mtb için bir parkur var denize kadar inen, o parkura girdik, bisikletle ilerleyebildiğimiz kadar ilerledik.



Bisikletleri bir noktada kilitleyip aşağı denize indik ama hiç dalga olmadığından sanırım kötü kokuyordu. Tekrar yukarı çıktık ve bisikletleri ağaca kilitleyip kayalık alandan inerek denize girdik. Güzeldi.


Geri dönüşte Akliman Hamsilos Tabiat Parkı'na baktık, çadır kurmak ücretli, duş vs imkanı varmış sanırım, ama ücreti bizim kampingden daha cazip değildi. Fakat çadır başına ücret alıyorlardı sanırım, kişi başına da daha cüzi bir ücret alıyorlar. Büyük bir çadırda çok kişi kalmak cazip olabilir belki.


Bir de giderken deniz manzaralı kiralık bir ahşap ev dikkatimizi çekmişti, dönüşte bakalım dedik. Başkaları da bakıyormuş o esnada. Geceliği 100 TL imiş ve 4 kişi, 2 çift kalabiliyormuş. Kışın hizmet vermiyormuş.


Fena görünmüyor, sezon sonuna doğru gelinip kalınası. Bu da ilgilenen kişinin numarası:


Kamp alanına geri döndük, arkadaşlar Sinop merkezde rakı balık yapalım dediler. Benim de niyetim vardı aslında ama hem merkeze git gel zor olacağı hem de ertesi gün zorlu yolum için hazırlık yapmam gerektiğinden kampta kalmaya karar verdim. Akşam yemeğiyle uğraşmamak için de bira+sigara böreği yaptım. Sonrasında bisikletle uğraştım (sele bakımı, gidonu istediğim ayara getirme ve zincir dişli temizliği, yağlanması)


Ben bisikletle uğraşırken trailer ve arka bagajlı bir bisikletli geldi. Romanya'dan 52 günde gelmiş. İstanbul'dan Sinop 1 ay sürdü dedi, biraz gözümü korkuttu. Gerçi yolda manzara çok güzel, yolun tadını çıkartarak geldim dedi. Şu an 10.000 € verseler bile bu yolu geri dönmem dedi :) Bir de günlük gittiği km.den ziyade tırmandığı metreyi kaydetmiş. Kolunda Casio yüksekliği gösteren ve tırmanışları hesaplayan bir saat var. Her gün toplam tırmandığı mesafeyi kaydetmiş. Yol epey zor dedi. Öğlene doğru Ayancık'tan çıkıp gelmiş mesela. Benim yarınki hedef Türkeli. 2 günde İnebolu'ya varmayı düşünüyorum dedim, eğer varabilirsen çok güzel bir başlangıç olur dedi (2 günde İneboluyu bile geçip Doğanyurt'a vardım) Eleman akşam çantasından epey bir besin takviyesi çıkardı (turun sonunda ben de anladım takviyelerin gerekliliğini).

Sabah erken kalkabilmek için saat 10 civarında yattım.

Dünkü km. ile birlikte bugünkü Hamsilos gezimiz sonrası toplam km. 66 olmuş, bugün 11 km. yapmışım yani.


Hiç yorum yok: