23 Mayıs 2012 Çarşamba

Ballıca Mağarası

Geçen seneden beri Ballıca Mağarasına bisikletle gitmeye niyetimiz vardı. Ancak 19 Mayıs'ta kısmet oldu. Cumartesi öğlen 12'de Taylan hadi dedi. Hava nasıl olsa 8 gibi kararıyor, yeterince vakit var dedik. Bir şeyler atıştıralım, üstümüzü değiştirelim, bisikletlerin selelerini ayarlayalım diyene kadar saat 1 oldu. Taylan'ın bisiklet uzun zamandır yattığından lastik havaları da epey azalmıştı. İsmail abinin oraya uğrayıp lastik havalarını tamamladık. Yola koyulduk.

Üniversite girişi

Leyleğimiz gelmiş (bu sene henüz havada göremedik)

Eski Pazar yoluna saptık.

Hava rüzgarlıydı, rüzgar da hızımızı etkiliyordu ama Pazar'a kadar çok rahat gittik. Pazar'ın içinden geçip Ballıca Mağarası tabelalarını takip ettik.

İlçeyi çıkarken rampa başlıyor, başlarda eğim pek fazla değil, yol üstünde bir kaç tane gözlemeci var. Birisinin yanında durduk, gölgede kısa bir mola verdik, çeşmesinde sularımızı doldurduk. Sonrasında rampa daha da dikleşiyor, yol üstündeki tabela da %10 eğim gösteriyordu zaten.

Mağaraya varana kadar da bu eğim devam etti. Biraz pedal bastık biraz yürüdük. Hava kapatmaya başladı bu arada, uzaktan bulutlar görünüyordu.

Bir ara iyice yağmaya başladı hatta, yağmurlukları giyindik. Birinde de yol kenarında bir kuytuya sığındık. Neyse ki çok uzun sürmedi. Yağmurdan sonra toprağın kokusu ve güzel manzara eşliğinde çıkışa devam ettik. Yoruldukça inip yürüdük. (Hatta çoğunlukla yürüdük) Sonunda mağaranın yanına vardık. Rampa hala devam ettiği ve virajlardan dolayı da henüz mağara görünmediği için bir ara geri dönmeyi düşündük. Ne kadar kaldığını bilsek ona göre davranacaktık ama ne kadar kaldığını da bilmiyorduk. Hadi biraz daha zorlayalım dedik ve bir virajdan sonra mağara olduğunu tahmin ettiğimiz yeri gördük. Mesafe biraz vardı ama seviye olarak çok fazla tırmanmayı gerektirmiyordu. Sonunda iyice yaklaştık.

Mağaranın girişine kadar 35 km. olmuş.

2,5 saat teker döndermişiz.

Ortalama hızımız rampadan dolayı epey düşük.

Ben daha önceden 2 kere gezmiştim mağarayı, Taylan da gezmiş daha önce. Kilit de yoktu yanımızda bisikletleri kilitlemek için hem. O yüzden mağaraya girmedik. Mağara fotoğrafları için mağaranın tanıtıldığı bu siteye bakılabilir. Merdivenlerin başında biraz dinlendik, su içtik, atıştırdık, fotoğraf çekindik.

Sonrasında rampa inişi. Eğim çok olduğundan iyi hızlandık ama hem asfalt kalitesi iyi değildi, hem de yağış sonrası ıslak yerler vardı, bir de üstüne virajları ekleyince fazla hız yapamadık inerken. Yine de 61 km/s görmüşüm inerken.

Yukarı çıkarken sularımızı doldurduğumuz gözlemecide durup birer gözleme yedik. Sonrasında yola devam ama rüzgar o kadar bezdirdi ki çok yavaş gelebildik. Yandan çok sert vuruyordu, yer yer dengemizi bozacak kadar hızlı esiyordu. Yol boyunca epey devrilmiş ağaç da gördük zaten. Üstüne bir de yorgunluk eklenince, ağır ağır akşam 7 gibi ancak geldik.

Toplam 70 km. yapmışız, 4,5 saat sürmüş. Ortalama hızı dönüşte de rüzgardan dolayı pek yükseltememişiz.

Bisikletimi alalı 1 yıl oldu ve geçen yıldan beri bisikletimin yaptığı toplam km: 1691

1 yılda 92,5 saat teker döndermişim.