2 Mayıs 2012 Çarşamba

Erciyes Koç Tepesi

Geçen sezon sonunda yaptığımız gibi bu sezon sonunda da bir tırmanıp kaymaca faaliyeti yapmak için organize olmaya çalıştık. Sarıkamış'ta tanıştığımız şehir dışındaki arkadaşlara da haber saldık fakat pek talipli çıkmadı. O yüzden Mart sonunda gerçekleştiremedik. 23 Nisan haftasında izin alıp Kayseri'ye geldiğimde halen aklımda tırmanıp kayma olayı vardı. Cuma gününden Koray abiyle haberleştik, Emre (muzombo) ve Oğuzhan haftasonu müsait değillerdi. Cumartesi gününü evden dağa bakıp iç çekerek geçirdim. Ama 22 Nisan Pazar günü için Koray abi'yle sözleştiki sabah buluştuk ve Koç Tepesine tırmanıp kaydık. Koç tepesi Tekir bölgesindeki kayak merkesinde zirveye arkanızı döndüğünüzde yolun karşı tarafındaki tepe.

Aslında niyetimiz geçen seneki gibi Develi tarafındaki sırttan zirveye doğru tırmanırken ilk kayalıkların ordan kaymaktı ama haber verdiğimiz diğer arkadaşların hiçbiri müsait olmadığından Koray abiyle ikimiz kaldık. Biz de sabah 9'u geçerek dağdaydık. Dağın hali hiç iyi değildi, pistteki karların çoğu erimişti, erimemiş yerlerde kalanlar da çok yumuşaktı. Zümrüt'ün ilk etabı açıktı ama ikinci etabı açık değildi. Dün tırmanışa giden bir dağcı ekibi varmış, öğleden sonra onlar için açacaklarmış. Biz de ikinci etaba kadar yürürsek gereksiz yere yorulacağımızdan tırmanmaktan vazgeçtik.

Beden terbiyesi liftinin sağındaki tepeden inen eğimde (Polatlıymış sanırım adı) yeterli kar görünüyordu.

Oraya tırmanıp bir rampa yapıp orada takılmaya karar verdik. Yaklaşık 45 dakika uğraşıp güzel bir rampa yaptık, inişi de eğimliydi.

Öğlen 1'i geçene kadar orada takıldık.

Rampadan atladık, video, foto vs. çektik.

Rampada çekilen videoları birleştirdim:

Sonra bir ara karşı tarafa bakarken Koç tepesinde birkaç vadi kısımlarında kalan karları ve güzel eğimleri gördük.

Ne yapsak yarın mı tırmansak, biz burayı 2 saatte tırmanırız falan dedikten sonra son atlayışlarımızı yapıp aşağıya indik. 1:30 gibi Koray abinin arabayla karşı tarafa geçtik, 2 gibi de tırmanmaya başladık.

Tırmanışı yer yer karlı kısımlardan, yer yer açıklık, kayalık, taşlık, otluk, dikenlik, kevenlik yerlerden yaptık.

Kar epey yumuşamıştı, özellikle açıklık alanlardan karlı kısımlara geçerken aşırı yumuşamış kara gömülüyorduk.

Sonunda 2 saatten kısa sürede tepeye tırmandık. Tepede fotoğraf çekindik.

Enerji verici incir, fındık, çikolata vs. atıştırdıktan sonra inişe geçtik, eğimler güzeldi, kar pek tutmuyordu ama bir kaç kere ön tarafı saplama tehlikesi atlattım. Sadece bir noktada tek ayak çözüp biraz yürümek zorunda kaldık. Sonrasında yürüyüşe başladığımız yere kadar kaydık. Tüm inişimiz duraklamalar dahil ancak 15 dk. sürdü. O kadar çıkışa göre çok tatmin edici değildi ama yine de 1 aylık bir aradan sonra güzel bir kayma deneyimiydi.

Tırmanış ve sonrasında kaymaya ilişkin videoların birleştirilmiş hali: