30 Temmuz 2012 Pazartesi

16-22 Temmuz 2012 Batum - Samsun Turu

16 - 22 Temmuz tarihleri arasında Batum'dan Samsun'a 7 günde yaklaşık 800 km pedal bastık, Ayder ve Uzungöl'e çıktık. 30 civarında tünel geçtik. Dünya turu yapanlarla tanıştık. Şimdiye kadarki hayatımın en güzel, farklı, özgür (anlatacak sıfat bulamıyorum) deneyimiydi.

7 günlük turumuzun genel haritası;


Turun gün gün yazılarını yol arkadaşım Tamer blogunda ve bisiklet forumda gayet güzel yazmış, aslında benim ekleyebileceğim çok bir şey yok. Ama belki ufak tefek detaylar ekleyebilirim, hem farklı bir anlatım olsun hem de benim bakış açımla kendi günlüğümde kayıtlara geçsin diyerek ben de tur esnasında tuttuğun notlardan turla ilgili yazayım istedim. Fotoğrafların büyük kısmını Tamer kardeşim çekti, yani bu turun yazısında kullanılan fotoğrafların çoğu kendisine aittir, kendisinin izniyle kullanılmıştır. 

...

Bahar gelip de bisiklete tekrar aktif binmeye başlayınca Taylan'la bu yaz uzun süreli, konaklamalı bir tur konuşmaya başladık, nereye yapabiliriz vs. diye. Ben Karadeniz olabilir diye düşünüyordum, Taylan kendisi de İzmir'li olduğundan Ege, belki Akdeniz olabilir diyordu. Aslında bana hepsi uyardı ama Taylan'ın izinle ilgili problem yaşaması muhtemel olduğundan ben de bir arayış içine girmiştim. Haziran gibi sanırım bisiklet forumda bu yaz nereleri turlamayı düşünüyorsunuz tarzında bir konu açılmıştı, orada Tamer'in bu yaz Karadeniz turu planladığını gördüm, geçen seneden de bisikleti ile ilgili yazdığını hatırlıyorum, ben de Karadeniz turu düşündüğümü, tarihleri ayarlayabilirsek ve yanına arkadaş da isterse birlikte yapabileceğimizi yazdım. Olumlu cevaptan sonra özelden mesajlar; Batum'u da dahil edebileceğimiz, Batum ile ilgili çekinceler, Batum'dan Samsun'a mı Samsun'dan Batum'a mı, rotanın belirlenmesi, haritaların çıkartılması, malzeme listesi oluşturulması vs. derken tur günü geldi çattı.

1. gün: Hopa-Batum-Ardeşen
2. gün: Ardeşen-Ayder-Çayeli
3. gün: Çayeli-Of-Uzungöl
4. gün: Uzungöl-Sürmene-Trabzon
5. gün: Trabzon-Tirebolu
6. gün: Tirebolu-Giresun-Ordu-Fatsa
7. gün: Fatsa-Samsun

Hiç yorum yok: