26 Ağustos 2012 Pazar

Brooks B17 Standart sele

Karadeniz turuna çıkana kadar böyle bir sele olduğundan haberim yoktu, yolda gerek Tamer'in bahisleri, gerekse karşılaştığımız neredeyse tüm dünya turuna çıkanların bu seleyi kullanması dönüşte biraz araştırma yapmaya itti beni de.

Bu konudaki bu mesaj ve devamındaki Brooks ile ilgili bilgiler  ve burada yapılan değerlendirme seleyi almak için beni yeterince tatmin etti. Özetle köseleden yapılmış özel bir sele, bisikleti sürdükçe sele poponuzun şeklini alıyor ve bir süre sonra size özel bir sele haline geliyor. Kullanımla kişiye özel hale geldiğinden 2. eli yokmuş bu selelerin :)

Türkiye'de bulmak zor, satan bir yer var ama orası da yurtdışına göre daha pahalı. Ben de hem pahalı olmasından hem de ileride yapacağım yurtdışı  bisiklet parçası alışverişleri için tecrübe olması açısından buradan siparişimi verdim. Ertesi gün gönderildi bilgisi geldi. Normalde 1 haftada geliyormuş ama araya bayram tatilinin girmesinden dolayı 11 günde geldi. Bir de kargo şeklinde değil de adi posta şeklinde geldi.


Kutunun içinden sele dışında sanırım Brooks'un yayını olan bir gazete bir de katalog çıktı.





Selenin altındaki zarfın içinden garanti şartları, selenin bakımı ve nasıl kullanılacağına ilişkin bilgilerin yazılı oluğu bir kağıt çıkıyor.


Sele bir süre sonra şekil değiştirmesiyle beraber kendini biraz bırakıyormuş, bu anahtarla öndeki vidayı sıkarak selenin gerginliği ayarlanıyormuş.


Kullanma kılavuzundan ve daha önceki okuduklarımdan selenin uç kısmı hafif yukarı bakacak şekilde monte edilmesi gerektiğini öğrenmiştim. Asıl ağırlığı selenin arka kısmının taşıması gerekiyormuş, düz ya da öne eğimli monte edilirse deri de kaygan olduğundan öne doğru kayma durumu yaşanıyormuş. Ben de söylenen şekilde monte ettim.





Ertesi gün deneyince ön kısmı biraz fazla kaldırmışım gibi geldi, biraz indirip ideal ayarı buldum sanırım. Akşam bisikletçi İsmail abiye uğradım, selemi de gösterdim. Meğer İsmail abide Brooks taklidi Tayvan malı kösele sele varmış, hem de Brooks'un üst modellerine benzer, altı yaylı, oturma alanı daha geniş. Fiyatı da 30 TL imiş :( Neyse yaklaşık 5 katına gelmiş olsa da ben de Brooks selem var diye avuttum kendimi :)

12 yorum:

Tamer KAMIŞLI dedi ki...

Abi bisiklete çok yakışmış, güle güle kullan :)

emre dedi ki...

Eyvallah Tamer, daha güzelleri sana olsun. Bisiklete yakıştı ama popo henüz alışmadı :)

zorbakalimero dedi ki...

emre selen hayırlı olsun,bende almısken bunun titanyumunu alayım diorum ama mangır meseleleri erteletiyor işte,

özledim sizleri ve erciyeste kaymayı , dahada ilginc olan sizin bisiklet turunuz olmus haberim olsa bende sartları zorlayıp gelebilirdim, hafta sonu kamplı atıyorum cuma cumartesi kamp yapabilcegimiz bi tur ayarlıyabiliriz ne dersin? ikimizede uyan bir yerde?

emre dedi ki...

Merhaba,
Can sen misin yoksa?
Epeydir bisiklete binemiyorum ama bu ayın sonuna doğru tek gecelik bir haftasonu turu olabilir (ay sonuna kadar haftasonlarım dolu maalesef) Tamer ile Samsundan Sinop olabilir diye düşünmüştük, başka bir arkadaşla da belki Kayseri'den Kapadokya yapılabilir diye düşündük. Kısmet artık bakalım..

zorbakalimero dedi ki...

aynen emre benim ben :), tamamdır siz planınızı yapın o zaman uygun olursa banada haber verin olur mu , görüşürüz

emre dedi ki...

29-30 eylül uygun görünüyor, yer henüz belli değil. Belli olur olmaz haber veririm Can, görüşmek üzere.

Adsız dedi ki...

Abicim benimde Scott Sportster 40 bisikletim var bende seninki görünümünde yapmak istiyorum Uzun Tur bisikleti olarak yani
Sele Brooks B17 Standart , nereden aldınız?
Çamurlukların markası ve nereden aldınız?
Arka bagaj markası ve nereden aldınız?
Bunlarla ilgili olarak bilgi verirseniz çok sevinirim.
İzmir den saygılar

emre dedi ki...

Merhaba, seleyi yazıda linkini verdiğim evanscycles'dan aldım, yine bisiklet forum linkinde oradan almış kişiler ve sele hakkında yorumları görebilirsiniz. Türkiye'de satan bir site de var sanırım ama en az 40 tl daha fazla ödemek gerekiyor.

Çamurluklar ve bagaj set, Scott marka, orijinal, Tokat'taki bisikletçimden aldım, ama fiyat performans olarak çok da memnun değilim, yani fiyatı biraz yüksekti, aynı işi görecek yarı fiyatına bulunabilir gibi geliyor. Erdoğanlar bisiklette veya pek çok bisiklet sitesinde de bulunabilir 28 tur bisikleti için çamurluk ve bagaj.

Keyifli pedallar dilerim.

Adsız dedi ki...

verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler,

Unknown dedi ki...

Merhaba Emre, brooks sele ile ilgili sorularım olacak sana dostum,yardımcı olursan sevinirim..
-Sen ne hissediyorsun?alıştın mı?
-Bu sele ile yüksek kadans pedal çevirebiliyor muyuz? (hani öne doğru eğilerek sürmek için selenin biraz dar olması gerekir mi?, bunu brooks sele de rahatlıkla yapabilecek miyiz çünkü biraz önü kalkık ya, bu rahatsız etmeyecek mi?)
-Burdan sipariş vericem ama ??
-İsmail abideki bahsettiğin sele işimi görür mü?
Emre bisikletim ile 2500 km oldu.."body geometry" bir sele var..ama alışamadım halen..jel kılıf aldım olmadı, tayt aldım olmadı..ne yaptıysam olmadı..amasya ya gittim hafta sonu yine sıkıntı..aklıma sen geldin,bu yazın geldi..
teşekkür :)

emre dedi ki...

Abi merhaba,
Öncelikle performanstan ziyade konfora yönelik bir sele olduğunu belirtip sorularını cevaplamaya çalışayım.
- Ben alıştım. sele tam olarak bana uygun hale gelmedi ama kullandıkça daha da uygun olacak sanıyorum. Yumuşak değil tahta gibi sert bir sele ama geçen yaz turda 3.-4. günden sonra selenin varlığını hissetmedim. Hiç sele ağrısı kalmamıştı, gün boyu terlemeden dolayı selenin biraz yumuşamasının yanında her gün yapılan belli bir km.den dolayı poponun alışması da etkilidir. Brooks yerine başka bir sele olsaydı da belki popo alışacak ve varlığını hissetmeyecektim.
- Kadans ölçerli km. saatim yok ama kendim mümkün olduğunca yüksek kadans çevirmeye çalışırım. Yüksek kadansa çok engel değil ama öne eğilerek sürmeye engel olabilir. Dediğim gibi selenin amacı performans değil rahatlık. O yüzden öne eğilmek yerine dik bir pozisyonda selenin arka tarafına oturulacak şekilde tasarlanmış. Bu sezon triathlon bar aldım rüzgara karşı daha aerodinamik şekilde sürebilmek için, daha deneyemedim ama haliyle öne eğilmek gerekiyor. Muhtemelen selenin burnunu indirmem gerekecek biraz. Yol bisikletleri için b17 narrow modelleri var daha dar, selenin ucunu da çok kaldırmayarak performans için daha uygun olabilir belki.
- İsmail abideki selenin fotoğrafları https://plus.google.com/photos/101346613816812430010/albums/5800543983204324065?banner=pwa bu linkte var. O biraz daha dede bisikleti selesi gibi. Arkası daha da geniş, performans kullanımı için hiç uygun değil bence.
Şu anda binsem benim de popom ağrır muhtemelen bir kaç gün alışana kadar. Bence önce kendi seleni bir kaç gün uzun kullanımda dene. Yani arka arkaya 3 gün 50+ km.ler yaptığında halen sele ağrısı devam ediyorsa o zaman alternatif arayışına girebilirsin. Bir de kendi seleni bir kaç gün jel kılıfsız kullan, belki bir kaç günün sonunda ona alışabilirsin. Eğer performanstan bahsetmeyip, turda kullanacağım rahat bir sele arıyorum deseydin kesinlikle tavsiye ederdim ama senin durumunda edemiyorum, belki b17 narrow.

Unknown dedi ki...

Çok teşekkürler..
Emre jel ile yarım saat bile sürmedim, süremedim..o çok saçma birşey bence..taytla sürüyorum o da çözüm olmuyor..dediğin gibi +50 üzeri bir kaç gün yapmalıyım sanırım..en azından bu dediğini denemeden sipariş vermeyeceğim..çok sağ ol dostum..